Aktualizace zlepší ochranu uživatelů na Facebooku

Facebook v tomto týdnu podrobně popsal, jak hodlá ochranu svých uživatelů zlepšit na mobilní i počítačové verzi. Čekat můžeme např. „Centrum ochrany osobních údajů„, které poskytuje jednoduché nástroje pro správu soukromí a kombinuje všechna základní nastavení ochrany osobních údajů do jednoho, snadno přístupného rozhraní.

Facebook - ochrana uživatelů

Jak chce Facebook zlepšit ochranu osobních údajů

Aby uživatelé snadno pochopili, jak jednotlivé nástroje používat, připravuje Facebook vzdělávací videa. V těch se dozvíte jak dohledávat a mazat starší příspěvky, jak smazat účet i mnoho dalšího. Facebook uvedl, že videa odráží základní uživatelské zásady, které se starají o ochranu už po mnoho let.

Facebook - ochrana citlivých údajů

Podle magazínu TechCrunch se dočkáme zavedení rozšířených vlastností ochrany do 25. května, aby Facebook splnil GDPR (nařízení o ochraně osobních údajů). Cílem tohoto nařízení je, vrátit uživatelům kontrolu nad svými osobními údaji v důsledku zjednodušení prostředí pro podnikání na Facebooku. To zásadně ovlivňuje všechny subjekty, které zpracovávají osobní údaje (e-shopy, studia, živnostníci atd.).

Facebook - bezpečné nákupy

„Podle Facebooku musí mít uživatelé pocit, že budou jejich osobní data maximálně chráněna, čímž si získají větší důvěru ke společnostem podnikajícím na Facebooku. Tomu pomůže povinnost zpracování osobních údajů (GDPR), takže uživatelé získají jistotu, že jejich citlivé údaje nikdo nezneužívá. Facebook vidí GDPR jako slibný krok vpřed v důsledku posílení podnikatelských možností.“ Tím dojde třeba ke snadnému odlišení fake profilů.

Než všichni uživatelé Facebooku získají k aktualizacím přístup, budou jim chodit výzvy / zprávy, aby se zúčastnili kontroly stávajících nástrojů pro ochranu soukromí. Společnost Facebook prozatím nesdělila přesný datum spuštění „centra pro ochranu osobních údajů“, ani jestli bude kontrola osobních údajů stejná jako ve Spojených státech.

Facebook bude vzdělávat firmy v oblasti ochrany osobních údajů

Dalším zajímavým krokem je poskytování workshopů malým a středním firmám na téma „ochrana osobních údajů“. Ty se budou soustředit na GDPR na území Evropské Unie, a mají za cíl naučit společnosti, které využívají Facebook jako zdroj příjmů, jak správně nakládat s citlivými údaji získanými přes Facebook.

Facebook - uživatelé

Generální ředitel společnosti Facebook, Mark Zuckerberg, uvedl, že: „Zavedení GDPR má za cíl snížit počet prodávajících a zlepšit prostředí pro rodinu a přátele.“ Na Facebooku se teď pohybují samozvaní prodejci, jejichž příspěvky často přerůstají v nežádoucí spam. Aktualizace jinak popsal jako způsob, jak docílit zobrazování smysluplných sociálních interakcí, a tím snížit počet příspěvků od firem, značek nebo médií. To je rozhodně vstřícný krok vůči uživatelům; není to ale tak dlouho, co právě Facebook zaváděl reklamy i do Messengeru, které otravují podstatně více než ty na hl. stránce sociální sítě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *