Problémy s Wi-Fi na Macu se dají vyřešit

Apple je velmi specifický občasnými problémy s Wi-Fi na Macu nebo MacBooku. Pokud používáte AirPort routery z dílen tohoto kalifornského giganta, pravděpodobně se s tímto problémem nesetkáte. Na sítích routerů jiných značek může dojít k nějakému problému. Problém často bývá v samotném Macu, protože ostatní zařízení pracují naprosto bez omezení. Jindy je zase chyba v routeru nebo přístupovým bodu. Jak z těchto situací ven?


Problémy s Wi-Fi na Macu jsou velmi nepříjemné

Velmi často se stává, že se se svým iMacem nebo MacBookem nemůžete připojit na Internet nebo je připojení špatné? V době, kdy všichni chceme být online kvůli rodině, práci nebo přátelům, to může být velmi frustrující. Je potřeba se zamyslet nad tím, odkud problém pochází. Jestli se jedná o problém pouze na jedné Wi-Fi síti nebo na všech. Podle toho poznáte, zda je problém ve Wi-Fi přístupovém bodu nebo v samotném počítači. Občas je chování Macu v síti velmi specifické. Všechna ostatní zařízení jiných značek fungují bez chybičky, ale pouze na vašem Macu problém přetrvává.

Restart Macu i routeru

Základní kroky, které je třeba podniknout, jsou restarty. Vyzkoušejte nejprve vypnout a zapnout Wi-Fi. Pokud problém přetrvává, raději proveďte úplný restart Macu. Kvalitní Wi-Fi routery by měly fungovat bez potíží v režimu 24/7/365 bez potřeby restartovat. Ne však všichni takový router nebo přístupový bod mají. Zkuste tedy raději router nebo přístupový bod vytáhnout na alespoň 20 vteřin ze zásuvky a připojit je zase zpět.

Zkontrolujte základní hodnoty na routeru

Zkontrolujte, zda nepoužíváte kanál, který Mac nepodporuje. Doporučuje se využívat automatického nastavení kanálu. Router se přizpůsobuje podle ostatních sítí a vybírá ten kanál, který je nejméně zarušený. Šířka kanálu u pásma 2,4 GHz se by měla být nastavena na 20 MHz. V případě pásma 5 GHz je to lehce složitější. Přístupové body 802.11n by měly mít nastavené pásmo na 20 i 40 MHz. Routery s 802.11ac Wi-Fi, což je většina 5 GHz Wi-Fi routerů, by měly mít nastavený kanál na 20, 40 i 80 MHz. Další doporučení přímo od Apple najdete zde.

Co však Apple neuvádí, ale je důležité, hodnota DTIM by měla být nastavena na hodnotu 3 u 2,4 GHz i 5 GHz pásma. Hodnota DTIM se nedá nastavit u všech routerů a přístupových bodů. Pokud tedy ve vašem koncovém zařízení není možnost DTIM nastavit, problémy s Wi-Fi na Macu z tohoto zdroje pocházet nebudou.

MacBook se odpojí z Wi-Fi po probuzení

Internet i Wi-Fi síť fungují bez problému, připojení se drží a jeví se jako stabilní? Po nějaké době se pravděpodobně Mac přepne do spánku, pokud ho tak máte nastavený. Po probuzení se Wi-Fi tváří, že je připojená. Po odemčení počítače se však okamžitě odpojí a je potřeba počkat 30 vteřin až minutu. Internet jinak funguje, ale je to velmi otravný scénář, který se opakuje stále a stále dokola.

Vyzkoušejte, jestli se tento problém děje také na jiných Wi-Fi sítích. Pokud ne, pravděpodobně je tato chyba způsobena jiným zařízením, než vaším Macem. Osobní zkušenost mám s tímto problémem u produktů UniFi od Ubiquiti, kde nebyla chyba na straně MacBooku. Pokud se problém děje na více sítích, zkuste změnit Umístění sítě v Macu a zapomenout všechny sítě.

1. Otevřete Předvolby systému -> Síť -> Wi-Fi -> Pokročilé…

2. Označte všechny Wi-Fi sítě klávesovou zkratkou Cmd + A a klikněte na ikonu . Tím dojde ke smazaní všech zapamatovaných Wi-Fi sítí.

3. Zavřete pokročilé a vraťte se zpět. V záložce Umístění klikněte na Upravit umístění.

4. Nyní klikněte na Ikonu +, přidejte nové umístění a pojmenujte ho například Doma.

5. Klikněte na Automaticky a dále klikněte na ikonu , abyste toho umístění odebrali. Po té klikněte na Hotovo.

6. Zavřete Předvolby systému. Před zavřením zvolte Použít. Vypněte a zapněte Wi-Fi a připojte se k znovu k vaší Wi-Fi síti. Pokud jste provedli vše správně, bude vyžadováno zadání hesla.

UniFi s Macem mělo svá specifika

UniFi je produktová řada od americké společnosti Ubiquiti. Ta je výrobcem velmi kvalitních síťových prvků, se kterými se setkáte ve firmách, školách a jiných institucích, nebo také jako páteřní sítě poskytovatelů Internetu a jako tzv. poslední míle, které vedou až přímo k zákazníkovi. Doma používám UniFi AP AC Lite jako přístupový bod k Wi-Fi síti kvůli jeho pokrytí a vysoké rychlosti přenosu dat.

Ze začátku vše fungovalo naprosto bez problému. Po nějaké době se však začal dít výše popisované Problémy s Wi-Fi na Macu s odpojováním po probuzení Macu. Obnovení nastavení i přes SSH, vytvoření nové sítě ani jiné další změny v nastavení nepomohli. Nepomohl ani několikrát update firmwaru až na jeden. Po nainstalování firmwaru verze 5.6.0.11463, který je přístupný zatím pouze uživatelům s Beta přístupem, tento problém konečně po více než půl roce pominul.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *