Slyšeli jste už někdy o záruce Apple? Nevíte, jak funguje? Možná vás také napadá, k čemu je záruka Apple na iPhone, když mám klasickou záruku od prodejce na dva roky. Vysvětlíme vám, jak funguje a také to, jaké jsou rozdíly mezi zárukou pro spotřebitele a zárukou Apple. Až zjistíte, jak funguje, uvidíte, že přináší pro zákazníky spoustu výhod a naprosto komfortní obsloužení.
Na co všechno se tato záruka vztahuje?
Tato záruka Appe na iPhone se vztahuje na všechny skryté vady, které Apple zařízení může mít. Podobně jako běžná záruka. Vy tak máte možnost zařízení podat na reklamaci v jakémkoli autorizovaném servisu na světe. Pokud technik uzná, že opravdu jde o vadu výrobku, musí vám servis zařízení opravit bezplatně. Pro tento úkon můžete opravdu využít jakýkoliv autorizovaný servis na světě. Přehled těchto servisu naleznete na tomto odkazu.
Jaký je tedy rozdíl mezi touto zárukou a tou normální?
Asi jste teď z toho trochu zmatení… K čemu je nějaká záruka Apple, když mám jako spotřebitel ze zákona nárok na záruku po dobu dvou let? Vysvětlení je docela snadné. Záruka Apple na iPhone i klasická dvouletá záruka platí na zařízení současně. Záruka Apple vyprší po roce a váš druhý rok ze spotřebitelské záruky beží dál. V rámci zráuky Apple ale můžete čerpat výhody, které Apple ve svých autorizovaných servisech nabízí. Jako právě bezplatné opravy a to, že jsou tyto servisy po celém světě. I když zakoupíte zařízení v Americe a je na něm závada, můžete ji řešit pohodlně i v Česku.
Kde si ověřím stav této záruky?
Stav této záruky naleznete na stránkách Apple po zadání sériového čísla zařízení. Pokud vidíte, že na vaše zařízení záruka Apple neplatí, i když ho máte pouze rok od prodeje, znamená to, že prodejce, od kterého jste zařízení zakoupili, pravděpodobně nepatří mezi prodejce, kteří jsou autorizovaní Applem a nezaznamenává informace o prodeji jednotlivých kusů do databáze Apple. Spotřebitelská záruka by vám však měla platit i dál.
Je záruka Apple na iPhone nebo i na ostatní zařízení?
Záruka Apple platí na všechna zařízení, která od Apple zakoupíte. Je úplně jedno, jestli je to právě iPhone, iPad, iPod nebo Mac a další. Tento systém záruky, kterou nabízí přímo Apple platí vždy jeden rok od zapsání zakoupení daného produktu do databáze Applu. Popřípadě to také může být od prvního spuštění, pokud někteří prodejci na tuto databázi napojeni nejsou.